alicebremberg

Kategori: RESOR

LE PALAIS RHOUL & SPA

Ett sista tips från Marrakech är Palais Rhoual and Spa! Ett jättefint litet palats/hotell som ligger lite utanför Marrakech. Vi åt lunch ute och satt precis vid deras pool. Jättegod mat och så himla fin inredning med högt i tak. Väldigt "drömmigt" och påminde lite om Paris :)

MARRAKECH / JARDIN MAJORELLE

Här kommer lite blandade bilder från Marrakech och Jardin Majorelle! Sista dagarna bodde vi inne på en Riad mitt inne i stan. En riad är ett traditionellt marockanskt hus med en liten pool/trädgård som är omgjort till hotell! Väldigt annorlunda från resorten utanför Marrakech men kul att se båda! Kan verkligen rekommendera att bo på Riad då man får en större insikt i Marrakech och den marockanska kulturen :)

CASCADES D'OUZOUD

En höjdpunkt på resan var helt klart utflykten till Cascades D'ouzoud! Det ligger uppe i bergen, ca 3 timmars bilfärd från Marrakech! Det är ett fantastiskt vattenfall och runt omkring så bor det massor av små söta apor. Dom var vilda men väldigt tama så man kunde köpa nötter och mata dom själv. Om man är i Marrakech lite längre så är det verkligen värt ett besök!

MARRAKECH PULLMAN RESORT

Hallå! Precis kommit hem från en så bra resa i Marrakech med min kille. Även insett att det här med att hålla igång bloggen går sådär hehe.. men nu har jag massor av bilder att visa i alla fall! Första dagarna så bodde vi på ett hotell utanför Marrakech som heter Pullman Resort. Så skönt att bara ta det lugnt dom första dagarna och inte göra så mycket. Vi hängde mycket vid hotellets olika pooler, tränade, läste och åt god mat! Resorten var hur stor som helst och blev väldigt positivt överraskad av maten (spec frukostbuffén!) som var jättegod.

Delar med mig av fler bilder i veckan, kram

MR.HOLMES BAKEHOUSE

Sista dagen i San Francisco så besökte jag och Anna Mr.Holmes Bakehouse för frukost!

Det är ett litet och mysigt bakery som är väldigt "Instagram-vänligt" :)

Dom är kända för deras Cruffins (en blandning av croissant och en muffins)

Vi var självklart tvungna att testa! Såhär såg den ut, tycker inte den var fantastisk men alltid kul att testa ett nytt bakverk :)

MORRO BAY / MONTEREY

På vägen till San Francisco så stannade vi som sagt på två ställen. I Morro Bay och Monterey! Vi stannade även vid Big Sur på vägen för att ta lite bilder. Så himla fin natur, kul att se hur naturen och miljön skiljer sig i Kalifornien. Känns som att vi hann med att se mycket! Morro Bay var nog min favorit, det är en liten och mysig stad som ligger precis vid vattnet. Kram <3

HIKING / HOLLYWOOD SIGN

Något jag älskar med LA och som jag hade velat göra mer där är att hika! Jag hann med en kort hike i Runyon Canyon och en hike upp till Hollywood skylten med Felicia, Anna och Amanda. Tycker det är så bra träningsform och samtidigt perfekt för att se utsikt över staden. Känns som ett måste i LA :)

LA -> SF

Utsikt från The Getty Center!

Frukost med Erika och Kaj sista dagen på Café Gratitude!

MOCA i Downtown!

Fin julskyltning och belysning på Rodeo Drive..

Anna <3

Passade på att jobba lite medans Erika var i skolan, här på LA.Chapter inuti Ace Hotel!

Solnedgång i Venice.

The Grove!

Kanalerna i Venice, en av mina favoritdelar i LA!

Mika vid The Butcher's Daughter där vi åt lunch en dag!

Promenad vid Abbot Kinney!

Lite blandade bilder från Los Angeles!

Igår åkte vi från LA vidare mot San Francisco. Har haft väldigt bra dagar i LA och hunnit med så mycket. Va så tråkigt att säga hejdå till Erika då jag inte vet när vi kommer ses nästa gång.. Men kul att vi hann ses några dagar i alla fall <3

Vi åker nu längst Pacific Coast Highway så bilfärden har varit väldigt fin. Tycker vanligtvis att det är rätt tråkigt att spendera mycket tid i bilen men vi har haft så fin utsikt och kunnat stanna på flera ställen så det har inte varit något problem :)  Vi stannade en natt i Morro Bay och nu i Monterey. Två väldigt fina städer som ligger precis vid havet!

Ska försöka sova snart och sen upp tidigt imorgon för att åka sista sträckan till SF! Kram <3

SPRINKLES

En av höjdpunkterna i LA, Sprinkles Cupcakes ATM!

Vi var på Sprinkles när jag var i LA för 6 år sen men då fanns inte deras ATM så det var självklart ett måste nu. Så kul idé! Köpte en Red Velvet Cupcake som var lika god som den va fin :)

URTH CAFÉ

Urth Café blev självklart första stoppet här i LA! Jag och Anna delade på pocherade ägg med lax och sedan våfflor med färsk frukt. Såå gott verkligen. Urth café känns som ett klassiskt ställe som alla rekommenderar här men jag förstår verkligen varför. Riktigt god mat och väldigt trevligt!

IN LA..

Hej på er och gott nytt år <3

Befinner mig just nu i Los Angeles och på flyget hit gjorde jag en utvärdering av 2016 och insåg att jag verkligen saknat att fota och blogga..2016 har varit det sämsta bloggåret för mig på flera år faktiskt. Älskar verkligen att fota och har bestämt mig för att bli bättre på det nu! Tänker att jag ska försöka blogga mer men bara när jag har något kul att visa!

Är som jag nämnde just nu i LA så det känns som en bra start :) Vi har lite släkt här och så har Erika flyttat hit så ska hälsa på henne! har varit här i några dagar och haft en väldigt bra resa förutom att det varit väldigt kallt..

Fortfarande lite jetlaggad så ska försöka sova nu. Kommer lägga upp fler bilder från LA under dagarna! Kram <3

MONACO

När vi ändå var nere i södra Frankrike så passade vi på att åka över till Monaco. Det är verkligen som en liten låtsasvärld men jag älskar det. Så fint, litet och harmoniskt. Vi badade och hängde på Nikki Beach ett tag. Deras lunch var förvånansvärt bra och utsikten var helt fantastiskt med bergen på enda sidan och havet på andra.

DIOR DES LICES

När vi var i Cannes så tog vi båten över till St-Tropez en dag. Det var första gången jag var där men det var så himla fint. Vi promenerade runt i alla mysiga gränder och fikade på Diors lilla café. Vill definitivt åka tillbaka nästa år och stanna några fler dagar!

CANNES, MONACO, ANTIBES & ST. TROPEZ

Hej på er! Sitter just nu på flygplatsen i Nice och ska snart flyga tillbaka till Stockholm. Har varit i Spanien i några dagar och sen i Cannes en vecka. Vi har hunnit med så himla mycket verkligen :) Har varit en perfekt blandning av sol och bad varvat med god mat och festande. Jag älskar verkligen södra Frankrike, det är så vackert. Det var perfekt att bo i Cannes för vi hade så nära till allt. Ni ser ett urval av bilder här ovan! Känns tråkigt att åka hem men är samtidigt taggad på hösten. Det känns ju alltid som att hösten är en riktig nystart. Kram <3

UPDATE

Hej på er <3 tror aldrig att jag haft ett sånt här långt uppehåll från bloggen någonsin (!!) och vet egentligen inte varför. Min kamera strular lite och sen så fotar jag/jobbar med sociala medier varje dag på jobbet och då tappar man lite lusten att göra det på fritiden också.

Hittade iaf lite bilder jag tog i Paris i maj och vi vet ju alla att jag nästan bara bloggar om Paris så måste ju självklart posta dessa :) Är lite sugen på att uppdatera mer i sommar faktiskt! Jobbar nästan hela sommaren men ska till Spanien och Cannes i slutet av juli så då ska jag fota massor! Hoppas ni har en fin sommar, kram <3

BORDEAUX

Hallå <3 Ville mest kika in och säga hej med några bilder från Bordeaux. Har haft massa jobb och sen har vädret inte varit topp så inte tagit så mycket bilder. Men nu ser det ut som om att våren ÄNTLIGEN kommit till Stockholm. Hur underbart? Nog för att Paris alltid kommer vara min favorit men våren och sommaren i Stockholm är verkligen fantastisk. Det är på ett fint men nästan tragisk sätt som man ser hur alla vaknar till liv när det blir lite sol. Ha en fin tisdag, kram <3

CAP FERRET

Hej på er och glad påsk <3 Firade påsk vid Atlantkusten utanför Bordeaux med min pappa och syster! Vi har mest tagit det lugnt, ätit god mat och besökt några vingårdar. Vi åkte ner till Cap-Ferret en dag och åt skaldjur i solen. Det var så himla härligt verkligen. Kan inte komma på något bättre än skaldjur, vin och havsutsikt <3 Cap-Ferret var för övrigt hur fint som helst, vill absolut åka tillbaka. Jättefin natur och så många mysiga restauranger! Jag har velat åka dit jättelänge för att en av mina favoritfilmer (Les Petites Mouchoirs) är inspelad där :) Nu befinner vi oss i Bordeaux och ska strax äta en sista middag innan vi åker tillbaka till Sverige imorgon.. Kram <3

CHILTERN FIREHOUSE

På Chiltern Firehouse för brunch i London förra helgen. Jag åt eggs royal och min syster åt världens godaste buttermilk pancakes.

Sen så delade vi på crab-stuffed donuts och devilled egg. Alltså deras crab-stuffed donuts (4e bilden) var typ det godaste jag ätit!! Var lite skeptisk först till donuts med krabba i men det var så sjukt gott. Ni måste gå dit att testa! Vill definitivt tillbaka nästa gång jag är i London :) Tips tips!

LDN

Här kommer lite fler bilder från London! När min syster jobbade en dag så då passade jag på att gå på Tate Modern, strosa runt vid South Bank och sen kika lite på Saatchi. Blev en del konst den här resan men tycker det är så kul! Önskar att det fanns lite mer gallerier och utställningar med modern konst här i Stockholm faktiskt.

11:00

Kjol / A&Fitch  Stickad tröja / Ralph Lauren / Hatt / Topshop / Kappa / Massimo Dutti / Stövlar / Zara Väska / Balenciaga.

En liten outfit från London, hur fantastiska är inte husen där? Älskar. Något annat jag älskar är min nya kappa! Är ju lite besatt av kappor och gillar verligen den mörkblåa färgen på denna, kommer från Massimo Dutti :)

Idag är jag ledig och ska strax till Centralbadet för massage. Fick det i julklapp och det ska bli så sköönt. Tänkte sedan hänga kvar där hela eftermiddagen och typ träna och bada. Finns inget bättre! Ha en mysig dag, Kram <3

LONDON SNAPS

1. Möttes upp min syster på Sketch direkt efter jag landat, obligatoriska bilden vid deras toaletter 2. Halcyon Gallery

3.  Tate Modern   4. På nyårsafton! Vi åt middag hemma och sen firade vi in tolvslaget på Tape. Så rolig kväll!  5. Middag på Sexy Fish, sushi och olika smårätter, såå gott! Påminde lite om Buddha Bar, tips!!

STICKS 'N' SUSHI

Förra helgen så åt vi middag på Sticks'n'Sushi somt är en astiatisk restaurang i Covent Garden. Hade hört så mycket bra om det innan och vi hade försökt boka bord där på lördagen men det var helt fullt. Så glad att vi lyckades få ett bord på söndagen! Vi beställde in massor av sushi som vi delade på och sen lite efterätter. Allt var hur gott som helst och tycker även att personalen var jättetrevlig. Jag älskar asiatiskt/fusion och tycker faktiskt att det här är en av dom bästa restaurangerna jag varit på, nästa gång jag är i London så vill jag testa Zumba och Sushi Samba!