alicebremberg

PERFECT SUNDAY

Hello! Michael var här i Stockholm den här helgen också haha och vi lyckades ha en ännu bättre söndag än förra helgen! På dagen så hade en av Michaels vänner hyrt en båt så vi var några som  åkte runt i stan med picknick och vin, sedan gick vi till Strandbryggan för lite mer rosé i solen och sen vidare till Strandvägen 1.

Älskar såna här dagar, finns inget bättre än att dricka vin med sina vänner i solen. Rebecca har ju även flyttat till Stockholm nu, så himla kul!! Jag har plötsligt gått från att tycka Stockholm är tråkigt till att älska det :) Tror att hösten kommer bli så bra!

KAFFEVERKET

För några helger sen så gick jag och Sara till Kaffeverket för frukost! Det var såå gott, speciellt den här mackan med avocado och flingsalt. Det är perfekt för det ligger typ 5 min från där jag bor :) Är så taggad på att testa massor av nya frukostställen och caféer i Stockholm i höst!!

MR.FRENCH

Haft en så himla bra helg med Michael på besök. Dock fortfarande helt slut haha men hade två riktigt roliga utgångar både fredag och lördag. Vi avslutade helgen på bästa sätt med drinkar och sen middag på Mr.French igår. Absolut ett av mina favoritställen här i Stockholm. Fantastisk mat, drinkar och stämning!

FÖR EN VECKA SEN..

För exakt en vecka sen så hade vi denna trevliga apéro med champagne, snittar + Visby som utsikt. Längtar tillbaka! Hoppas på en lika härlig fredag idag :) Planen är att först fixa och handla lite grejer inför helgen och sen drinkar med Linnea & Alice!! Michael kommer på besök i helgen och imorgon kväll ska vi fira Bella. Ska bli jättekul!! Hoppas ni får en bra helg, kram <3

MINA PLANER FÖR I HÖST!

Hej på er! Nu är det äntligen klart vad jag kommer att göra i höst - Jag kommer att stanna på Daniel Wellington och jobba som Social Commerce Coordinator!! Det känns verkligen som rätt beslut även fast det tog ett tag att inse vad jag verkligen ville då jag hade lite svårt att släppa Paris..

Men jag trivs hur bra som helst på DW så vet att det kommer bli super och jag är faktiskt jättetaggad på en höst i Stockholm. Trots att jag är väldigt nöjd med mitt första år på European Communication School i Paris så var jag tveksam på att fortsätta och i och med att jag fick jobb på DW så hoppade jag av och kommer att plugga på distans under tiden jag jobbar. Det passar mig bäst :) Jag vet att jag kommer komma tillbaka till Paris senare men just nu så är Stockholm bästa alternativet för mig. Skrev på kontrakt igår på DW så nu känns allt på riktigt och så kul!!

JOSBAREN / VISBY

Något jag älskar med Visby är att trots att det är litet så finns det väldigt stort utbud av bra restauranger. Nästan varje år är så hittar man något nytt som öppnat. Tycker att det är jättekul att det finns så mycket nytt och modern där. I år så har det öppnat ett juice-bar som ligger vägg i vägg med restaurang Vinäger. Jag testade en milkshake som innehöll bla, kokos, choklad, havremjölk!

Älskar juice-barer och har saknat det så mycket under min tid i Paris..Tur att det finns många liknande denna i Stockholm :)

VISBY

Nu är jag tillbaka i Stockholm efter några jättefina dagar på Gotland. Har mest tagit det lugnt, njutit av det fina vädret och ätit jättegod mat! Vi spenderade största tiden i Visby men även på mina kusiners landställe. Känner mig så utvilad och ser fram emot den kommande veckan. Hoppas ni haft en bra helg, kram <3

11:51

Hello <3 Jag är på SÅ bra humör idag, för det första för att jag älskar Daniel Wellington och trivs så himla bra här. För det andra för att det är SOL ute och sen för att jag om några timmar sittar på färjan påväg till Visby!! Ska dit över helgen och är så taggad. Jag älskar verkligen Gotland under sommaren, finns inget bättre. Det blir även min enda ”semester” i sommar eftersom jag har praktik hela sommaren så det ska bli jätteskönt.

Älskar btw koppen på bilden, det är Linneas men jag lånar den varje morgon hehe J Vi försöker även att alltid ha färska blommor (liljor just nu). Har sagt det innan men det gör så mycket. Nu ska jag fortsätta jobba, kram <3

CHARKISAR &amp; BUBBEL

I fredags så firade vi att Sara kommit in i Uppsala med bubbel, charkisar och lite annat smått och gott :) Jättemysigt men som ni ser så var det ingen förutom jag som ville ställa upp med på bild haha.. Just nu sitter jag hos mamma och gosar med våran katt, ska snart ut på sjön och grilla. Hoppas ni haft en bra helg, kram <3

STOCKHOLMS PARIS

Förra veckan så saknade jag Paris lite extra mycket så jag och min syster gick till det mest "parisiga" stället i Stockholm. Jag pratar självklart om Laduréé, blir alltid glad av att vara där :) Älskar deras mysiga uteservering på Greveturegatan, jag prövade deras citronsorbet som var hur god som helst. Perfekt att gå hit när man cravar Paris lite för mycket.

19:20

Hej på er <3 Igår efter jobbet så åkte jag till Mariefred för att vara här hos min pappa under helgen. Trots att jag har en liten hatkärlek till den här staden så är det faktiskt väldigt skönt att vara här. Vi har varit ute med båten idag och just nu sitter jag med datorn på terassen ute i solen, så skönt :) Jag tror att man uppskattar såna här stunder mycket mer när man bott i en storstad länge. Nu ska vi äta middag (musslor <3) så vi hörs någon annan dag, kram <3