alicebremberg

18:52

Idag har jag varit med Sara i svenska kyrkan och kollat lite, dom har mycket olika aktiviteter för svenskar som tacokvällar, jullunch, osv..Kul med ett ställe att träffa svenskar på!
Sen åkte vi till Monmartre, tröttnar ju aldrig på den här utsikten!
Köpte med oss jordgubbar, vin, baguette, ost och choklad!

Sen gick vi till cafét från Amelie de Monmartre, Les 2 Moulins!
Där vi drack kaffe och pratade, här är Sara! Nu har jag precis kommit hem, ska ner och äta middag med familjen nu. Barnen kom idag så det här blir första gången jag träffar dom. Håller på och övar på saker jag kan säga så att jag inte bara står där helt tyst och inte säger något haha, är SÅ nervös!!

00:38

Igår gick jag runt vid Champs-Élysées och köpte lite saker till min studio, sen på kvällen träffade jag Hanna över ett glas vin i Marais. Idag har jag ätit crepe au chocolat

12:29

Igår började dagen med att jag och pappa åt frukost på Paul, ett boulangerie i närheten. Jag åt en eclair och drack juice (ja jag kommer bli tjock av att bo här haha)
Sen gick vi jättelångt för att hitta Friskis och Svettis som finns här i Paris, men jag hade kollat upp fel adress så jag får gå dit någon annan dag istället.
Vi åkte sedan till Place des Vosges och gick runt i Marais
Här är jag i kjol från American Apparel, linne från Vila, jacka från Mango, väska från Zara och skor och halsband från London!
Vi blev tipsade om en mysig restaurang i Marais som vi gick till
Jag åt hamburgare, så ofranskt men så gott!
Såg en butik som säljer barnkläder som heter Alice á Paris, lite kul!
Vi gick mot Seine och Louvren
Fina Paris
Sen gick vi hem och vilade fötterna lite innan det var dags för middag!
 Vi gick till en restaurang vid Trocadero (närheten av där jag bor)
Avslutade kvällen men att kolla på ett blinkande eiffeltorn! Det var pappas sista kväll här och nu har jag precis varit och sagt hejdå till honom, känns lite tråkigt men jag kommer hem på jul så vi ses då! Idag så har jag ett möte på banken, sen tänkte jag köpa lite saker till studion och ta en promenad i Bois de BoulogneIkväll ska jag förhoppningsvis träffa Hanna som är här i Paris, vi hörs!

23:52

1. En liten inblick i området jag bor i 2. Utsikten från mitt sovrumsfönster!!! Blir glad så fort jag kollar ut <3

Jag tänkte att jag skulle blogga lite mer nu när jag är i Paris eftersom att det finns så mycket att skriva om och för att det är lätt för vänner/familj att se vad som händer här!
Så, igår kom jag hit till Paris med pappa (som följer med mig i 3 dagar för att hjälpa till lite) på kvällen, vi blev upphämtade av pappan till min familj här och sedan gick vi ut på en restaurang i närheten och åt middag med familjen. Dock är barnen inte här än utan dom kommer ner i helgen, dom är på semester med sin mormor i Nice. Än så länge känns allt jättebra men det är så himla mycket att ta in, allt är så nytt.
Idag så har pappan visat mig runt i området och så har vi varit på banken och fixat ett konto till mig+fixat kort till tunnelbanan. Det känns skönt att börja komma igång med allting och jag känner mig redan väldigt hemma. Nu ska jag gå och lägga mig för att orka med morgondagen, ska försöka ta massa bilder! Vi hörs :)

10:38

Lite nytt; Klänning från H&M, jacka från Mango och väska från Zara.                             Har väntat på den här dagen så himla länge. Nu väntar förfest innan dagsfesten på Josefina, sen invigning av nya arenan och sen en sista utgång i Stockholm! Är så taggad på det här!!

LONDON DAG 3 &amp; 4

På söndagen var vi rätt trötta efter att ha festat hela natten så vi bestämde oss för att kolla lite turistattraktioner. Här är London Eye!

Big Ben!
Sen gick vi till Covent Garden, så mysigt område
Jossan!
Vi gick till en italiensk restaurang
& åt Pizza!
Sen gick vi till Primrose Bakery för att köpa Cupcakes!
Svårt att välja
Men det blev en toblerone och en morotscupcake!
Sen så skyndade vi oss till tunnelbanan för att hinna åka till Harrods innan det stängde! På kvällen hade vi tänkt att äta middag i Covent Garden men det blev så sent att nästan allt hade stängt, det blev en misslyckad middag på Kfc istället haha.
Sista dagen så gick vi till The Breakfast Club för att äta brunch!
Det var kö utanför men den gick snabbt så vi fick bord efter 20 minuter
Jag åt pannkakor och scrambled eggs och Jossan åt världens största tallrik med typ pannkakor, korv, bacon, potatis, osv..
Amerikanska pannkakor med färska bär, vaniljvisp och sirap. Så gott! Efter brunchen gick vi runt lite på stan innan vi åkte till flygplatsen för att flyga hem..
Är helt kär i London efter dom här dagarna. Det har varit en perfekt "avskeds" weekend, om tre dagar så bor Jossan i Lund och jag i Paris. Det känns så himla konstigt och sorgligt.

16:52

I onsdags så blev jag överaskad med hejdå-picknick av mina fina vänner

12:15

Ny plånbok från River Island, älskar den.
Igår så skrev jag packningslista hela dagen och nu håller jag på och packar ner mina kläder och skor, förstår verkligen inte hur jag ska få plats med allt haha.. Jag ska även tömma alla mina saker från lägenheten, börjar kännas lite sorgligt att flytta nu. När jag är klar så ska jag träffa Erika, det var ett tag sen så det ska bli kul :) Det är många som jag måste hinna träffa innan jag åker och mycket som måste hinna fixas. Vi hörs senare i veckan, puss!

LONDON DAG 1 &amp; 2

I Fredags så kom vi fram till London vid 12 och då tog vi bussen direkt till hotellet för att lämna grejerna innan vi gick ner på stan!
Har tidigare tyckt att Starbucks är överskattat men asså denna caramel frappuccino..DÖR!!
Vi gick runt i lite olika butiker på Oxford Street

Sen gick vi tillbaka till hotellet. Det bästa med hotellet att det låg precis vid Oxford Street och Hyde Park så vi kunde gå nästan överallt!
Vi bytte om och gick för att äta middag
Vi visste inte riktigt vart vi skulle så vi gick runt för att hitta något som verkade bra
Här är jag med en väska som jag köpte tidigare under dagen på River Island!
Vi hittade en jättemysig restaurang som hette Piccolino
Jossan!
Åt en jättegod pasta med krabba och vitlök! Sen satt vi kvar ett tag, drack vin och åkte sedan hem och la oss tidigt.
Vi skulle nämligen upp tidigt dagen efter!
Vi gick till Pret a Manger för att köpa frukost
Vi satte oss i Hyde Park och åt, yoghurt, färska bär, latte och juice!
Jossan, världens finaste
Vi gick mot..
Vicktoria's Secret!
Vi var där precis när det öppnade vilket var jätteskönt eftersom det inte var så mycket folk
Kom ut med detta tre timmar senare!
Sen gick vi i affärer i totalt 10 timmar, pausade med den här goda pastan till lunch. Vi var helt döda och kom inte till hotellet förrän vid 8, då vilade vi lite och sen åkte vi för att äta en sen middag vid 11 och gick ut efter det. Vi var först på Cuckoo och sen Maddox, riktigt riktigt kul. Det är stor skillnad på att gå ut i London jämfört med Stockholm!

14:42

Ny parfym från Marc Jacobs!
Just nu ligger jag sjuk och försöker kurera mig med flera liter te och romantiska komedier för imorgon åker jag till LONDON!!

21:38

Blandade bilder från dom två senaste månaderna. 1. Jag och Kero på dagsfesten på Josefina, helt sjukt kul. Längtar redan till nästa gång! 2. På Josefina 3. Min bästa vän på sjukhuset, Boo som jag fick av Jossan
  9. Jossan och Kero på Gården! 10. Scones, bästa frukosten. 11. Jag 12. Lunch på Urban Deli, asså skulle kunna äta räkor varje dag i hela mitt liv. Så gott! 13. Jag igen hehe 14. Middag med Hanna på East 15. Bakisdag=ligga i sängen, äta kebabpizza och kolla på Suits 16. Jag och Jossan innan utgång med jobbet, jättekul!

21:14

Äntligen är dessa Primeboots mina! Jag fick dom i present av mina föräldrar för att jag varit sjuk. Det är verkligen dom perfekta skorna som passar till allt, nu kan jag inte sluta att pröva dom med massor av höstoutfits till Paris.

19:16

Igår när jag var ledig så passade jag på att slinga och färga håret, känns himla skönt att ha det fixat till jag åker. Just nu ligger jag helt död i min säng efter jobbet, ska lägga mig tidigt ikväll för att orka med morgondagen. Ska först jobba och sen ska vi ut några från jobbet, kul att umgås lite med folk från jobbet för det är ju inget man gör annars. Nu tänkte jag kolla upp lite restauranger och tips i London, jag och Jossan har nämligen bokat en resa dit om en vecka som tröst för att vi missade resan till Barcelona. Jag har varit i London en gång tidigare men det var typ 8 år sen så jag har ingen koll alls!